Agymenés sci-fi és fantasy témakörben. Film, könyv, játék, ami csak szem-szájnak ingere. universalscifi@gmail.com

Bannerek

Csiripfal

Utolsó kommentek

  • mutant: @Rossi93: Ha elolvasol más bejegyzésemet is, akkor fel fog tűnni, hogy a retro vonal a kedvencem. ... (2013.10.20. 19:06) Fejsze, hideg, tűz
  • Syracuse: 1951-ben valószínűleg ezek a látványelemek első osztályúak voltak...erre nem gondoltál? (2013.10.20. 19:04) Fejsze, hideg, tűz
  • mutant: @Chelloveck: Meglesem,köszi! (2012.03.25. 13:49) Robot Jox
  • mutant: @Chelloveck: Meglesem,köszi! (2012.03.25. 13:49) Robot Jox
  • Chelloveck: Ez tetszeni fog: chelloveck.sfblogs.net/2012/03/25/the-making-of-robot-jox/ (2012.03.25. 13:40) Robot Jox
  • Utolsó 20

Címkék

Tedd a napfényt be a számba

2012.02.16. 11:38 - mutant

Címkék: film sci fi

Napfény
(Sunshine)
 

  
színes, magyarul beszélő, angol sci-fi, 108 perc, 2007 (16)
 


rendező: Danny Boyle
forgatókönyvíró: Alex Garland
zeneszerző: Karl Hyde, John Murphy, Rick Smith
operatőr: Alwin H. Kuchler
producer: Andrew Macdonald
vágó: Chris Gill

szereplő(k):
Cillian Murphy (Capa)
Chris Evans (Mace)
Michelle Yeoh (Corazon)
Cliff Curtis (Searle)
Rose Byrne (Cassie)
Mark Strong (Pinbacker)
Troy Garity (Harvey)

 

 

"A Nap haldoklik 2057-ben. Már nem képes biztosítani azt az energiát és fényt, amire az emberiségnek szüksége van. A Föld utolsó reménysége az Ikarosz II nevű űrhajó. A küldetés során a nyolcfős legénységnek nukleáris eszközt kell a Napba juttatnia, a robbanás talán új életre kelti. Miután megszakad a kapcsolat az otthoniakkal, rábukkannak az előttük ott járt Ikarosz I űrhajóra, melyet hét évvel korábban, hasonló céllal indítottak útnak. És ettől kezdve a dolgok rosszra fordulnak. A csapat tagjai egyszerre harcolnak a saját életükért és az emberiség jövőjéért."

Kicsit SPOILERES leszek!

Bevallom, sokat gondolkodtam azon, hogyan is kezdjek neki. Vegyes érzelmeket keltett bennem a film. Egyfelől a zene valami zseniális! Legutóbb az Another Earth zenéje tett rám ilyen hatást. Másfelől meg bosszantott a sok logikátlanság. Mondjuk én eleve űrhajós nélkül oldottam volna meg a küldetést. A robot nem vét hibát, persze előfordul, de sokkal kisebb százalékban, mint embereknél. Szerintem ez a mű legfőbb mondanivalója.

Persze, a "jó katona" beletörődik a sorsába, de mindig akadnak lelkileg labilisak vagy kevésbé elkötelezettek. Mert mint tudjuk az ember önző, nem mindenki nézi a közösség javát. Nem beszélve arról, hogy az elménk annyira összetett, hogy gyakorlatilag egy vékony fonal választ el minket az őrülettől.

Nagy nehezen túltettem magam ezen, mert a látvány és a zene összhatása megfogott. Hiába a sok bevillanó képkocka, azért élvezhető. Mondjuk baromira nem értem, mi volt a funkciója, de én alapból a kézi kamerás filmeket ki nem állhatom.

A legnagyobb bajom az űrben játszódó filmekkel, hogy alapvető dolgok felett elsiklanak. Például tökre lehetetlen, hogy szkafander nélkül átlibegjenek 20 métert. Nincs nyomás, néhány szervük, de a szemük legalábbis simán szétrobbant volna. nem vagyok tudós, de azért nekem ez túlzás volt. Meg ott ez a hatalmas számítógép, ami vezérli az űrhajót és komolyan hideg vízzel hűtik??? Nem gondoltak a meghibásodásra egyáltalán? Szegény kis "amerikakapitányom" meg is hal :( És még csak nem is meztelenkedett, a csudába:(


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vannak azért apró momentumok, amik megragadtak. Például, az egyikőjük napfényfüggősége. Mintha drogos lenne. Mivel minden nap látjuk, nem tudjuk ebbe a helyzetbe képzelni magunkat, de egy pillanatra gondoljuk csak el: szinte szürkületben élni...nem lehet túl kellemes. Valakinek már a tél is sok, nyavalyog, hogy mikor jön már a nyár, meg napsütés. Nem hogy évekig vagy évtizedekig így éljen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oxigén kertről ejtsünk pár szót. Nekem valamiféle akvapóniának tűnik. Végre nem egy olyan megoldás, hogy be van ütemezve az oxigén. Mégis el tudják cseszni. Kicsit azért az asztalra csaptam. Hogy lehet így elkefélni a tökéletes lehetőséget? Minden adott, hogy megmentsék a Földet, még simán vissza is térhetnének. Értem, hogy matematikailag nagyobb a siker esélye, ha két töltet van, de lefogadom, hogy egy gép számításba se vett volna ilyet, mert nagyobb százalék jön ki így a küldetés sikerét illetően, mint kitérővel. Már csak, ha az időt nézzük, ami elég fontos végig a filmben. Erről az Én, a robot jutott eszembe, hiszen ott is ilyen elv alapján cselekednek a robotok.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A sok negatívum mellett pozitívum még, hogy a színészek nagyon jól hozzák az adott karaktert. Mondjuk, fura volt, hogy a kis sárga rosszul számolt:) Jobban mondva, kihagyott egy tényezőt:) Itt már egy pöttyet felkaptam a vizet, de rájöttem, hogy ez is csak erősíti a film üzenetét: Robot nem csinál bajt:) / Vasember 2./

Összességében élvezhető film, izgultam, szurkoltam, csalódtam, meglepődtem, de hepiend. Egyszer mindenképp érdemes megnézni. Ráadásul BD-n láttam, ami fokozta az élményt.

Színészi játék: 10/10

Látványvilág: 10/10

Forgatókönyv/Sztori: 7/10

 

A bejegyzés trackback címe:

https://universal.blog.hu/api/trackback/id/tr204118855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tozo 2012.02.16. 14:05:57

Nagyon szeretem ezt a filmet, a képi világa zenéje és Pinbacker miatt :) Az logikátlanságokat teljesen meg tudom bocsátani. Abból amit te írtál nem is értek minddel egyet.

Pl. figyelembe véve azt, hogy a nap szelétől meg fog szakadni a kapcsolat, indokolt emberes űrhajót küldeni. Az ember azért mégiscsak képes váratlan helyzetekre megoldást improvizálni, az ő gépük meg nem egy HAL9000 volt.

A űrsétáról annyit, hogy ujjat húzol pl a 2001 Űrodüsszeiával is ha ezt itt szemreveted :)

mutant · http://universal.blog.hu 2012.02.16. 14:37:58

@tozo: Újat is húzok vele:) Az végképp tele van hibákkal, csak beleölt pénz miatt lett ennyire klasszikus, hiszen a korszak többi sci-fijéhez képest sokkal látványosabb lett. A kapcsolat megszakadásra meg: nincs igazad szerintem:) A gépek reakcióideje is gyorsabb. És mint látod, itt is voltak helyzetek, melyet a számítógép oldott meg, miközben emberek is voltak a fedélzeten:) Szóval nem egy HAL9000 volt, hanem Ikarosz és ugyanannyira fejlett volt :) Sőt! Nem volt annyi felesleges cellája, mint láttuk:) Nem mondtam, hogy nem szerettem a filmet, jó volt, ahogy a pontokon is látszik:)

mutant · http://universal.blog.hu 2012.02.16. 14:43:08

@tozo: Nem kell görcsösen védenünk,amit szeretünk, elég elfogadni a hibáit:)

filmkiller · http://rosszfilmekoldal.blog.hu/ 2012.02.17. 08:36:04

Tedd a számba xd nekem erről más jut eszembe _DDD

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.02.18. 22:59:41

ez nálam egy 5/10! és csak a látvány miatt, az tényleg parádésra sikerült... most komolyan: atombombával rebootoljuk a napot????????? WTF???? tényleg tele van logikátlan gyökérségekkel, de valahogy nem tudok haragudni rá, van egyfajta atmoszférája, és az első űrhajóról átszálló megszállott kapitányig azt mondtam, ez elég fasza (NODE ATOMBOMBÁVAL RESZETÁLNI A NAPOOOT?????????????)
a skyline-t majd akkor olvasom el, ha megnéztem.

mutant · http://universal.blog.hu 2012.02.19. 11:40:42

@mrbloodbunny: Nekem végig az volt az érzésem, hogy azt akarja sugallni a film, hogy maradjunk a picsánkon, kevesek vagyunk mi ehhez. Majd várom a véleményed a Skyline-ról:)


süti beállítások módosítása